Followers


Ahad, Januari 16

:.. L.E.L.A.K.I ..:

kenapa post aku kali ni pasal lelaki????
mula2 skali aku ingin memohon berjuta2 maaf bg siapa2 yg membaca entry neh...
n should this entry tak perlu dipublishkan kot......

tp hati aku semakin hari semakin sakit bl kenangkan ia...
bukan aku xder ahli keluarga lelaki...
bukan aku xder sepupu lelaki....
bukan aku xder sedara lelaki...
aku ada semua itu....cuma mereka berbeza dgn kawan lelaki.....
family,sepupu,sedara lelaki aku xsama dgn kawan lelaki....

dlm byk2 lelaki yg aku jmp xbyk yg btl2 ikhlas berkawan dgn aku...
rs2 nya boleh dibilang dgn jari yg btl2 ikhlas nak berkawan dgn aku tanpa kira rupa paras,kedudukan,taraf n yg sama waktu dgn nyer.....
mesti korg tertanya2 kenapa ya dgn aku neh????
YE..aku telah dikecewakan oleh kaum ADAM.....
dl org salu amik kesempatan atas "kebaikan" aku.....
dl org salu ejek dgn rupa paras+fizikal aku....
dr sekolah smpi skrang...
bukan aku xde hati nak berubah....
hati aku nak sgt2 berubah....

lelaki????apa yg mereka pandang kat aku neh????
sebagai barang mainan??? sebagai tempat persinggahan????sebagai tempat cercaan????
argghhhhh.....
kenapa lelaki perlu pandang rupa paras+fizikal utk pilih sebagai teman hidup????

kenapa aku marah sgt yer????
aku ni tak sedar diri ker nak cakap begitu kpd kaum adam????
YE aku sedar diri aku x secantik+seghairah pompuan2 kat luar sana....
YE aku sedar juga kemampuan aku tak setaraf dgn pompuan2 kat luar sana...
YE aku sedar diri ni serba kekurangan.....
YE aku juga sedar diri tak semua kaum adam mcm yg aku pk kan....

LELAKI......
kenapa perlu ada rs tak puas hati kat dlm dri korg???
tak boleh ke korg ikhlas menerima pompuan yg mcm aku neh seadanya????
tak boleh ker klu korg tak pandang rupa paras+fizikal seorg pompuan itu??
kenapa korg tak boleh nak setia,jujur,sayang,cinta pd yg satu lps korg bg harapan kat pompuan tu????
adakah korg puas hati bl dpt permainan hati seorg pompuan tu lps mereka serahkan sepenuh hati mereka kpd korg????
kenapa semua ini mesti berlaku wahai lelaki???
apa yg korg cari sebenarnya dlm diri pompuan itu lps korg kenal hati budi dia????
susah sgt ker utk korg berterus terang????
akan jatuh ker EGO+MARUAH korg klu korg berterus terang, setia, jujur, sayang, cinta pada seorg pompuan saja????
apakah yg ada dlm minda korg bl korg mau jalinkan satu hubungan itu????

CINTA DARI SEORG LELAKI....
aku bagaikan cukup serik utk kenal erti cinta dr seorg lelaki...
aku bg peluang kpd kau utk buktikan yg kau benar2 perlukan aku n terima aku seadanya....
tp aku silap....peluang yg aku bg xmembawa sebarang perubahan pun pd kau..
kau makin hari makin menguris hati ini....
perlukah aku bg peluang pd kau lg????
kau rasa patut ker aku bg peluang itu klu btl kau mahukan aku????
bukan 6saat@6minit@6jam@6hari@6mggu@6bulan kau kenal dgn aku...
14tahun kite berkawan.....n dah 6tahun lbh kite bersama as couple...
adakah kau masih xkenal aku ni mcm mana n g mana????
apa yg kau lihat aku masa mula2 couple dl begitu lah aku sekarang....
berubah demi kau...adakah kau akan terus setia pada aku????
tak mungkin kan kau akan setia pd aku k/pun dr dl lg aku berubah.....
kau tetap akan cri lain punya sbb kau rs diri kau hebat n bgs.....
tp kau tak pk, since kau buat mcm tu bermakna kau tak terima aku yg seadanya...
ye aku sedar diri ini wahai cinta....
tp xperlu lah sampai kau menghina diri ini sebegitu.....
kau pk lah wahai cinta.....

KAWAN LELAKI.....
kenapa korg xnak kawan dgn aku???
sbb aku ni gemokchubby???sbb aku ni xcantik???sbb aku xseksi????sbb aku ni xpandai ckp???sbb aku ni teruk???sbb apa???
YE mungkin xsemua yg pk mcm tuh....
org lelaki baik dgn aku mesti bersebab...
kebiasaannya aku menjadi org tgh utk rapatkan korg dgn pompuan yg korg berkenan....
ataupun aku ni "bijak" dlm satu2 subjek tu.....

sejarah aku masa sekolah....
dlm form 4@5....ada sorg bdk lelaki dlm kelas aku sendri....
ejek aku ni "gemok" boleh dikatakan smpi memalukan aku ditahap kritikal pd aku......
aku just warning dia n selama 3bulan dia minta maaf dgn aku....
everyday dia minta maaf tp aku buat bodoh....last2 aku maafkan jugak sbb kesian....
tp skrang dia buat perangai blk dgn aku.....kali ini aku takkan maafkan dia.......
pasal warning aku kat dia smpi skrang dia perlu terima hakikat bahawa "awek2" dia semua 'chuby' n xder yg kurus mcm dia pun...doa aku termakbul.....alhamdulillah~~~
selain drpd tu, korg baik dgn aku sbb aku baik dgn pompuan yg korg berkenan???
dah tuh ko suh aku jd org tgh smpi2kan msg korg....WTH....
tp time tuh bodo2 n xpk pun pasal neh so aku maafkan korg yg pernah minta bantuan aku.....
w/pun hakikatnya aku tau hubungan korg xmenjadi gak akhirnya.....

LELAKI.......
aku btl2 xpaham apa yg korg cri dlm diri pompuan itu w/pun korg dah nmpk diri pompuan itu mcm mana dgn korg.....
korg pun pasti boleh bezakan samaada pompuan itu hanya berlakon ataupun tidak dpn korg....
klu dia btl2 cintakan korg mesti dia tunjukkan true color dia kat korg....
klu x mesti sentiasa penuh dgn lakonan yg merimaskan jiwa raga korg....
then apa yg korg cri actually????
aku benar2 xpaham dgn korg.....

aku sedar tak semua lelaki tu mcm yg aku pkkan....
n aku juga sedar diri ini jika nak dibandingkan dgn pompuan2 kat luar sana...
aku jugak sedar diri ni mungkin xbgs utk dicintai seorg lelaki itu...
aku juga sedar diri ini mungkin xcukup baik utk kawan2 lelaki......
aku pun sedar diri ini xsempurna n perfect...
aku sedar semuanya......

LAST BUT NOT LAST......
aku minta maaf dari hujung rambut smpi hujung kaki klu aku ada terguriskan hati LELAKI korg.....
aku cuma nakkan jawapan kenapa n mengapa????
aku bukan nak ngata atau menghukum seseorg lelaki itu....
aku btl2 minta maaf klu korg terasa wahai LELAKI......
apa2 pun aku sedar tak semua lelaki itu sempurna.....
n x semua lelaki itu mcm yg aku katakan and pkkan.....



p/s: post ini sekadar luahan hati aku terhadap org2 yg telah menggoreskan hati wanita aku ini....aku btl2 terluka dgn sikap setgh2 lelaki itu...

2 ulasan:

  1. orang yang tidak tahu dan tidak pernah cuba untuk menghargai kita adalah orang yang buta hati~~

    BalasPadam

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: