Followers


Selasa, Januari 4

.::Tiada PengErtiAn::.

Aku tak paham kenapa perlu ada yg tak berpuas hati neh???
Aku sendiri tak pasti apakah perlunya rasa hasad dengki itu???
Aku juga xpaham kenapa perlu tikam belakang bg sesama saudara seIslam???
Permainan apakah yg mereka ingin mainkan???
Aku jd bingung bl memikir semua yg terjadi kpd aku.....
Bl aku pk kan blk semuanya, ada baik jika aku tidak perlu bersahabat baik atau berbuat baik dgn sesiapa sahaja.....
Akibatnya hati aku sendiri yg sakit+merana....
Ya Allah, KAU kuatkan lah hati hamba-Mu ini...

Doa Agar Terhindar dari Kejahatan dan Dengki
"Katakanlah (wahai Muhammad):
Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang mencipatakan sekalian makhluk. Dari kejahatan makhluk-makhluk yang Dia ciptakan. Dari bahaya gelap apabila ia masuk. Dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembu-hembus pada simpulan-simpulan (dan ikatan-ikatan). Serta dari kejahatan orang yang dengki apabila dia melakukan dengkinya." (Surah Al-Falaq:1-5)


Doa Selamat daripada Orang yang Melakukan Kejahatan
"Nabi Lut berdoa dgn berkata:
Wahai Tuhanku,tolonglah daku terhadap kaum yang melakukan kerosakan(menderhaka)."
(Surah Al-Ankabut:30)

2 ulasan:

  1. hurm....
    duniawi beb...
    kdg2 kiter tertanyer2...
    kenape aper yg kiter wat sumenyer kelihatan buruk dan jijik di mata mereka2 yg tertentu...
    hurm...
    manusia...kdg2 lembut lidah....sungguh sopan santun gayanya....tapi hitam mereka kiter xkan tahu...aper yg tersirat disebaliknya...
    kan~~??
    sesungguhnya aku da habis daya aku untuk memastikan aku mampu memuaskan hati mereka..walhal hakikatnyer, manusia selamanya xkan pernah puas dengan aper yg ader...sebolehnya mahu orang lain dibawah mereka..xkan penah mahu mengalah...

    BalasPadam

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: