Followers


Sabtu, Februari 19

:.. My CouRsE ..:

hai korg...
aku tau ramai yg tak tahu aku belajar Degree dl amik course apa....
bl aku cakap jerk semua tercengang....
tp bg sesiapa yg keje area manufacturing pasti tahu apa course aku neh..
so aku nak kongsi apa dia course yg aku amik...
bak kata HOP aku, course kitaorg neh adalah yg pertama diantara mana2 Universiti yg ada....
iaitu Information Technology with Supply Chain Management(SCM)....
atau dalam bahasa melayu nyer, Teknologi Maklumat dengan Pengurusan Rantaian Bekalan.....
huh...ada yg tercengang tak????
kih3~~~
apa yg aku nak uruskan rantaian bekalan tuh????
ok aku just terangkan ckit jer apa itu SCM....

Pengurusan Rantaian Bekalan (SCM)
Definisi - Pengurusan aliran material dan maklumat dalam suatu rantai bekalan untuk memberikan tahap kepuasan pelanggan tertinggi dengan kos serendah mungkin. SCM memerlukan komitmen daripada rakan rantai bekalan untuk bekerja sama untuk menyelaras generasi tempahan, mengambil order, dan pemenuhan pesanan dengan demikian, mencipta sebuah 'dilanjutkan syarikat' menyebar jauh melampaui lokasi pengeluar.

ok yg selebihnya kita baca sama2 kat web neh....
Supply Chain Management

enjoy ya mengetahui apa itu SCM.....
n tak rugi if ada sesiapa nak amik course ini....
sbb dia ada 2 dlm 1...
iaitu 1)IT dan 2)SCM....
so peluang kerja luas cuma kena berani nak hadapi je lah....
tp nape smpi skrang aku tak keje lg??
sbb aku ni M nak rebut peluang pdhal byk jerk...

huk3~~~
ok lah...apa2 pun aku harap korg paham apa itu SCM....

p/s: tak salah klu nak menambah ilmu lg kan????
nak sambung belajar dl br pk lain boleh tak???
weeehuuu~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: