Followers


Jumaat, Julai 29

:.. Apakah?? ..:


assalamualaikum....
aku sendiri tak tahu bagaimana utk aku mulakan actually.....
btl2 binggung......

nak dijadikan cerita....
genaplah aku menganggur selama 8bulan.....
mesti ada yang tak percaya aku leh menganggur selama itu....
ye sakit tu mmg sakit tp rezeki aku masih jauh lg utk berkunjung tiba dekat dgn aku....
kdng2 terpk gak mengapa n mengapa n mengapa???
adakah aku terlalu cerewet dlm memilih kerjaya???
entah lah...
aku sendiri pun tak pasti....
kadang2 bl jmp sedara-mara bertanya pada aku, "dah kerja ke blom izz?"...
YA ALLAH...aku rskan soalan itu cukup sakit utk aku jawab...
rsnya seperti bl seorg anak dara yang tak kawin2 lg rsnya....
ALLAHUAKBAR......perit mmg perit.....
skrang aku amat2 memerlukan pekerjaan.....
kerja apa pun aku tak kisah janji halal n lps utk diri aku dahulu buat sementara waktu....
**DaNBo yg sdg bekerja**

ye sbbkan benda ni lah aku sentiasa mengasingkan diri aku dgn kawan2 sekeliling aku......
malah dgn family juga aku menjauhkan diri dari bergaul mesra....
niat hati mmg nak melepak bersama2 menonton TV tp sbbkan aku masih lg tak bekerja sentiasa menjadi topik utk menyedihkan diri ini....
**DanBo yg kesedihan**

kadang2 aku terpk gak utk apa diploma+ijazah yg aku ada skrang ni???
ye dgn CGPA aku yg berada di tahap Kelas Kedua Atas....
utk apa semua itu klu satu pekerjaan pun tidak dtg kpd aku???
aku btl2 terasa sesat dlm pencarian aku neh....
entahlah aku sendiri pun bingung.....
**DaNBo dlm timbunan daun2 kering**

aku sendiri pun tak pasti apa yg bakal terjadi pd aku di masa akan dtg....
cuma aku berharap apa yg bakal aku lalui nanti akan senang di kemudian hari...
aku amat memerlukan sokongan tak kira dari family mahupun sahabat...
janji dgn tiada persoalan blkah aku akan berjaya seperti org lain....
dlm hati hanya ALLAH saja yg tahu apa yg aku rasai....

**actually..aku br tau yg si kekotak kecil itu bernama DANBO....kesian aku br tahu...batak kejap...jd menghibur aku ms2 terluang aku....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: