Followers


Selasa, Januari 11

:.. LiKu-LiKu KeHidUpAn ..:

skrang tahun 2011 bermakna usia juga akan bertmbh...
bermakna skrang aku dah hidup kat muka bumi ALLAH ni selama 24tahun 4bulan 14hari (8901 hari)....
**mau kira mcm mana, klik ini..
selama itu jugak lah dr aku lahir hingga belajar dr sekolah rendah ke sekolah menengah ke universiti utk diploma till degree, aku masih lg dlm Selangor...aku hanya kuar dr Selangor utk bercuti2 saja...hehehee~~~
skrang apa yg aku buat???aku mencari pekerjaan...
ye aku tgh cri utk membalas jasa2 org tua aku...
agak byk aku hantar resume dan g interview tp rezeki aku masih jah lg rupanya....


ok..back to story....
aku lahir pd 29 Ogos 1986, kat klinik saja dlm Selangor...
aku mula ikut Mama ke sekolah sejak usia aku 4thn....
aku tak pergi ke tadika seperti org lain...aku xpernah menyesal pun mengenainya...sbb aku dpt pengalaman awal ke sekolah...
aku mula pakai bj sekolah rendah pd usia aku 6thn...
aku darjah 1 dua kali beb..mcm xpercayakan??huk3~~~
aku sekolah dgn Mama dr darjah 1 smpi darjah 3 je; SK TBA(1),Port Klang...
darjah 4 till 6, aku dah ke sekolah lain; SK TKJ,Klang...
bak kata Mama senang utk aku ulang-alik bl ada koko...
yelah sekolah kebangsaan sebelah je dgn sekolah agama...so kita main lompat2 pagar je lah...huk3~~~
UPSR aku xder lah hebat mcm org lain...kira ok2 jer....

kemudian aku masuk sekolah menengah plak....
everyday jln kaki...kadang2 berkwn, kdg2 sorg2..cukup berani lah tu jln kaki kan??
cuma masa form 1-2 je kot blk sekolah, ayah amik sbb amik Mama dr sekolah terus amik aku skali...tp kadang2 kena jln kaki gak...
form 1-4 aku sekolah kat SMK Raja Mahadi,Klang...
form 4 aku kejap jerk, dah tu aku pindah ke Sekolah Teknik Klang, jurusan Pengurusan Perniagaan(PPN) smpi lah ke form 5...
PMR aku jgn ckp...tp Alhamdulillah gak la result nyer...
tahap IQ aku x sehebat Along+Boboy....
same thing happen dgn SPM aku....
huk3~~~kadang2 rs nyesal gak dgn tahap IQ sendiri...
smpi tertanya2 gak...nape IQ aku xsehebat Along+Boboy???
teruk sgt ke aku neh???

Allahuakbar~~naper lah aku boleh terpk semua soklan2 itu...even till now kot aku masih pk kenapa aku x sehebat mereka..

aku xder peluang nak jejak kaki ke IPTA so Ayah pilihkan IPTS...
pilihan nyer adalah Unisel..time tuh xtau apa2 so ikut je lah....
Diploma jurusan IT selama 3tahun..
kemudian aku smbg pula dgn Degree dlm IT with Supply Chain Management(SCM)...
tak ramai yg tahu jurusan degree aku neh sbb Unisel, U pertama yg buat jurusan neh...huk3~~~
dlm tahun terakhir semester akhir diberi plak peluang praktikal..
so aku buat praktikal kat Besi APac Sdn Bhd..dl dikenali sbgai Fico Asia Sdn Bhd...

hari2 terakhir bekerja kat BA..serasa mcm tak sanggup lg nak hadap dgn kerenah org yg tak reti nak ngaku salah...dah tu sentiasa mencari kesalahan kita tp x berjaya...ahak~~~


n skrang, aku tgh mencari peluang lain utk aku bekerja...
aku masih lg bersabar utk peluang rezeki aku...
sementara aku masih tak bekerja ini aku buat bakti kat Mama dgn menghantar+mengambil dr sekolah...
kadang2 layan Mama dgn bw keta mana2 yg Mama nak p...
demi membalas jasa Mama n aku ikhlas lakukannya....
insya-Allah akan smpi juga rezeki aku nanti kan???


p/s: apa2 pun aku sentiasa bersyukur dgn hidup aku selama ini...
aku ♥ ♥ sgt2 kat family aku w/pun aku serba kekurangan dlm adik-beradik...
insya-Allah, Allah akan bg juga peluang kat aku utk aku balas jasa kedua2 org tua aku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: