Followers


Rabu, Februari 16

:.. KeBanGgAan ..:

Salam....
apa yg jadi kebanggaan korg semua????
adakah dgn memiliki sesuatu barang yg org lain xder itu telah menjadikan korg semua terasa bangga dgn memilikinya???
atau adakah korg rs bl dpt menyakiti hati org lain juga menjadi kebanggaan korg????
ALLAHUAKHBAR......
terasa insaf bl aku pk2kan blk pasal kebanggaan ini.....
yeah...dunia ini berputar so ada ms kita kat atas n ada ms kita kat bwh...
itu lah yg terjadi pd aku sebenarnya....
aku menyesal n insaf apa yg terjadi....
dl aku berada diatas....
dimana.....
dl aku bangga sbb aku berjaya dlm pelajaran.....
dl aku bangga sbb mempunyai seorg teman yg "fahami" aku....
dl aku bangga dgn diri aku.....
ALHAMDULILLAH aku bersyukur sgt.....

TAPI skrang apa yg terjadi pd aku?????
aku sudah berada dibawah n tidak2 naik ke atas lg.....
bl aku nak naik pun aku sendiri xpasti......
itu semua kerja yg maha kuasa....
DIA yg tentukan turun naik aku sebagai hamba DIA yg kerdil ini.....
ALLAHUAKHBAR.......
aku ini diibaratkan bagai kacang lupakan kulit....

YA ALLAH....ampunkanlah hamba-Mu ni YA ALLAH yg leka dgn kebanggaan yg telah kau anugerahkan kepada aku selama ini.....
aku mohon kepada-Mu YA ALLAH agar KAU beri aku peluang utk mengecapi lg kebahagiaan yg pernah kau berikan dl kpd aku....
Astagfirullah........
begitu besar rupanya dugaan yg aku lalui......
bermula dengan kebanggaan akhirnya tersungkur jua....

yeah...hidup perlu diteruskan jua w/pun byk dugaan yg melanda...
lg besar dugaan yg diberikan bermakna ALLAH sdg menguji kita...
lg besar kebanggaan yg berikan bermakna ALLAH sdgn menilai kesyukuran kite terhadap pemberian-Nya.....
Astagfirullah......Allahuakhbar......

p/s: sekadar berkongsi pengalaman n rasa dari diri+hati yg kecil ini..
sama2 lah kita mensyukuri nikmat yg telah DIA berikan kepada kita...
ALHAMDULILLAH......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: