Followers


Khamis, Februari 17

:.. KeSaBaRaN ..:


Salam...

SABAR.....
ye sabar itukan separuh dr iman...
so xsalahkan klu bersabar ckit....

OK...klu ckit insya-Allah boleh tahan....
tp klu dah salu+lama plak tuh kira kena sabar gak ker????
Ya Allah...ampun kan hamba-Mu yg kerdil ini kerana tidak sabar.....
Astagfirullah....

Ye..aku cuba untuk menjadi seorg yg bersabar.....
then aku terjumpa satu web ini cukup bagus bg aku.....
dr situ aku dpt doa diberi kesabaran ini...
Ibadat umum

DOA 1

رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ

Maksudnya : "Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir"

(Al-Baqarah : 250)

DOA 2

رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ

Maksudnya : "Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami, dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepadaMu)"

(Al-A'raf : 126)


aku berharap dgn adanya doa2 ini aku akan lebih lama bertahan sabar dgn setiap dugaan yg mendtg...
Insya-Allah....

aku sebagai insan yg kerdil hanya mampu merancang dan DIA yg tentukan segala2nya....
mungkin sekarang aku masih boleh bersabar untuk menerima segala2nya....
mana tahu 1 hari kelak apa akan jd pd aku....
apa2 pun aku hanya mampu bertahan.....
insya-Allah esok lusa pasti akan ada sinar mentari utk aku......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: