Followers


Isnin, April 18

:.. Rezeki Jgn Ditolak ..:

assalam....
hi korg...
huuurrmmm~~~
nak story apa yek???
ok lah kite story pasal apa yg kita buat lah yer....

pg semlm (17 April 2011) dlm jam 9am mcm tuh...
en.bf call kejutkan tanya nak p Mid Valley ke tak???
ye lah ada career fair lah katakan ye tak....
so aku ckp nanti lah pk....
lps off call aku pun tido blk....
adehh~~buruk tul anak dara neh tido blk....
ok lah dlm kul 10am mcm tuh aku bgn....btl2 bgn...td mamai2....hehehe
so aku call en.bf blk tanye dia nak p ker career fair tuh...
dah main dok sorong tarik sorong so aku decide utk p sbb aku pun mmg penanam anggur@fresh grad kan....
ok lah terus2 siap dlm kul 11am mcm tuh aku dh kuar umah dah....
ok kite amik en.bf dl kat umah dia yer br p Mid...
smpi2 dia suh tggu kejap...
ok tp agak bosan tggu dia actually...
skali dia dtg bw bekal lah plak....
huhuhuu~~~
yummy...nasi goreng dia masak sendiri lah....
hehehhee~~~~
tu yg kadang2 wat aku neh tak leh lupakan en.bf tuh.....
tp apa2 yg dia buat semuanya pasti sbb mlm sblom tuh kan aku dah dok tension dgn dia....
so dia drive dan aku pun mulakan bismillah lah....
perut pun mmg sedia lapar sbb bgn2 terus siap n kuar...
xsempat nak breakfast pun...
so makan kongsi lah....
disbbkan dia tgh drive so aku lah jd tukang suap dia.....
adehh~~~~
tergeliat tgn neh nak nyuapkan org rupa nyer....
hek~~~

ok smpi2 kat Mid satu hal lah plak....
xder parking.....pening kepala aku en.bf neh main pusing2 kat tmpt parking tuh....
at last ada 1family neh nak kuar so dia bg hint...
so apa lg,bg signal tggu dia family tuh kuar.....
alhamdulillah...dpt gak parking.....
maceh to that family ya~~~~

so pusing2 dlm mid n for uoals nyer information lah kan....
ari ini 17 April 2011 merupakan hari pertama aku jejak kaki kat Mid Valley tuh dalam tahun 2011 neh....
korg mesti tak percaya kan????
so sesgghnya percaya lah wahai korg2 semua.....

then apa lg kite pun terjah lah career fair tuh n drop some resume yg aku rs berkenan+berkaitan.....
harap2 akan ada yg pggl aku utk interview dan hired aku bekerja.....
korg2 tlg doakan yer.....
dah penat2 pusing dlm tuh so kita rehat kejap yer.....
then br gerak blk...

next destination????
kite p tgk wayang yok...
niat hati nak tgk HOP tapi terpaksa dibatalkan niat itu.....

dan diganti dgn tgk Just Go With It....
hehehee~~~

seterusnya sblom blk aku n en.bf sempat singgah kat focus point nyer promosi kat tgh2 JJ Bukit Raja tuh....
so usha2 contact lens....
adehhh~~~ari ni last plak tuh promosi lens tuh....
so dok2 tanye then tanya pendpt en.bf gak sbb dia yg nak tlg bayarkan....
dua lens berkenan di hati....
daily and monthly~~~~
disbbkan kami paling lama kat situ akhirnya promoter tu pun bg "diskaun" lg pd kami.....
yeaahhh~~~en.bf pun kata ok so amik ler dua2 lens itu.....
lens apa nak tau ker?????
jeng....jeng..jeng.....
yeahhh..ni lah dua lens yg en.bf telah belikan utk aku....
lens atas tuh ada 7 kotak utk daily.....
dan lens bawah tuh ada 4 kotak utk monthly.....
total semua 11 kotak.....
so cukup utk 2-3thn yer.....
senang ckp tgk pada kekerapan aku memakai nyer....

dah siap membeli kami pun blk lah....
yeaa..leh blk n rehatkan diri.....
so itu lah dia ceritera aku utk smlm bersama dgn en.bf.....

note: actually...ada benda yg bermain dlm fikiran aku...
nape en.bf neh terlamapau baik ati sgt nak belikan aku lens yer....
huurrmmmm...adakah sbb dia rs bersalah sbb buat aku tension ari sblom nya??
atau adakah dia ada buat salah n sesuatu diblkg aku yg tanpa aku ketahui???
walauapa pun sbb dia aku dah peant utk tahu....
janji aku dpt ye tak rezeki yg dah dia bg tu....
org kata rezeki jgn ditolak...so apa lg grab je lah....

to en.bf: mekasih ya melayan kerenah saya....harap en.bf tak serik melayan kerenah saya....n mekasih juga sbb banje@sponsor@support saya yg tidak bekerja ini ya.....mekasih sekali lagi~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: