Followers


Selasa, Mei 31

:..6 BuLan ..:

assalamualaikum...
ye pe khabar semua....
sowy lah yer aku lama x update blog aku neh...
seriusly aku mmg xder mood nak update....
pepg buta neh aku tergerak hati nak update blog neh dgn tajuk entry aku neh....
kenapa dgn 6bulan????
ok lah aku cerita kan yer....

habis dah 6bulan aku sebagai penganggur terhormat....
masuk 1/06/2011 bulan ke-7 aku menganggur....
kenapa aku boleh mengaggur selama tuh???
kenapa aku tak dpt2 lg kerja???
aku neh memilih sgt ker dlm bidang kerjaya???
aku tak rs menyusahkan family aku ker???
aku tak rs nak bayar hutang2 belajar aku ker???

ye begitu byk skali persoalan yg aku pk n dpt dr org2 sekeliling aku...
cukup lah sekadar semua persoalan tu aku telan dlm2 kat diri neh...
ye tiada sesiapa yg tahu apa yg aku rs selama aku menganggur ini???
mereka cuma tahu mengomen n mengata saja pasal aku yg menganggur ini....

ohh kenapa aku xberjaya dlm setiap interview yg aku hadiri???
mcm2 alasan yg aku dpt....
tak cukup aktif+tak cukup kuat utk aku hadapi cabaran dlm kerja....
itu adalah reason yg paling aku tak leh lupa smpi sekarang.....
adakah menjadi salah tak aktif+tak tough semasa dlm alam U???
klu itu menjadi masalah aku perlu mgulang semula alam U aku....
aku btl2 tak paham.....

aku takder hati ker nak tlg@balas jasa parents aku????
tipulah klu aku kata aku xder hati n perasaan nak tlg@balas jasa mereka...
tipu sgt2.....
lg2 thn dpn mereka akan bersara tak kan smpi tahap tu jugak mereka nak menyara aku yg tak bekerja lg ini????
aku kadang2 ada rs sedih n terkilan sbb tak dpt tlg mereka atau lbh mudah lg aku katakan yg aku btl2 sedih sbb tak dpt balas jasa mereka....
ye aku sdg menitiskan air mata skrang.....

aku tak tahu bagaimana lg aku harus hadapi kehidupan aku lg...
kadang2 aku seperti putus asa.....
mama sering berkata dgn aku, "pintu rezeki aku tak terbuka lg utk aku.."
mungkin aku tak cukup berdoa agaknya minta Tuhan bukakan pintu rezeki aku??
ye mungkin juga...

ye apa2pun tak der sesiapa yg mengetahui isi hati ini sakit+perit menghadapi tempoh pengangguran yg cukup2 lama bg semua org.....
aku cuba alternatif lain agar aku dpt mencari duit poket aku sendiri dan bukan selama2nya aku bergantung duit dgn parents aku....
aku akan cuba selagi daya utk membalas jasa parents aku....

apa2 pun yg org sekeliling nak kata pasal aku...
kata lah....aku terima seadaanya....
mulut kamu aku tak leh nak tutupkan....
aku sentiasa ingat bahawa bumi ini berputar....
dan ALLAH sentiasa bersama dgn aku....
parents aku juga ada bersama aku tatkala aku sdg bersedih malah dikala aku sdg kesusahan.....

insya-allah satu hari nanti aku pasti akan dapat membalas jasa mereka jua...
aku skrang cuma berfikiran positive saja utk meneruskan hidup ini...
ye....aku pasti dpt lakukan...

n/s: sesiapa yg ada membaca entry sy neh...tlg lah bg sy peluang utk bekerja sbb sy nak balas jasa parents sy...cukuplah sekadar kerja sebagai kerani dan sy dpt gaji yg halal....sy akan cuba yg terbaik dlm kerjaya saya...saya cukup kuat utk hadapi tekanan kerja...insya-allah... tak amik sy bekerja n tak cuba lihat sy bekerja lg mana nak tahu kemampuan sy dl bekerja...tlg bg sy peluang bekerja jika ada kekosongan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: