Followers


Khamis, September 29

:.. Pengalaman (Part 1) ..:


assalamualaikum....
hai korg.....
sowy lah lama tak update blog....
kebuzyan melanda sejak aku menjadi cikgu sementara neh.....
almaklum lah cikgu asal xder jadual so aku dgn suka hatinya mana2 cikgu yg ada kursus or tak dtg aku lah jd pegantinya.....
ala2 bidan terjun gitu......keh3~~~~

sedar tak sedar dh nak masuk 8ari(tak masuk Sabtu+Ahad) aku dh jd cikgu......
satu pengalaman baru yg aku dpt wpun singkat sesgt2.....
sementara menunggu panggilan yg aku "harapkan" boleh lah gak aku masukkan pengalaman aku yg tak brape nak hebat neh dlm resume aku......
huaaaa~~boleh ker????
harap2 boleh janji aku penah keje gomen..... ;)

mggu pertama aku aku ganti cikgu BI....
sib baik b4 cikgu tuh p kursus dia dh siapkan apa yg nk d bg kat anak2 murid dia....
so slmt keje aku.....
mggu kedua aku gangti cikgu BM plak....
kali ni hanya ALLAH saja yg tahu betapa hancurnya hati aku bl usaha aku nk buat kelas2 tu blajar gagal.....
aku terasa seperti dipermain2kan oleh dak2 neh....
sggh tercabar rsnya......
setiap mlm aku bersengkang mata utk mencari keje utk mereka tp last2 keje tuh aku yg buat sendiri......
xper lah.....
hari ni (29/09/2011) akhirnya jatuh jua air mata guru neh kerana kecewa dgn sikap anak2 murid zaman skrang.....
aku rs seperti aku ckp dgn angin saja......
btl2 menguji iman aku sbgai guru......

aku juga sedar betapa susahnya nk jd seorg pendidik bl aku mula rs mendidik anak2 org neh....
ye itu lah keje mak aku selama neh...
siapa kata jd cikgu tuh senang.....
senang pd mereka yg hanya tahu masuk kelas dan duduk kat dpn wat keje sendiri n biarkan saja student mereka.....
ooohhh my~~~
senang pd mereka juga bl asyik cuti bersalin dan asyik MC memanjang......
adehhh~~~

ok lah ckup smpi cni je...
esok insya-allah aku akan update lg sbb esok hari sukan tahap 1....
kena tido awal n bgn awal.....
daaaa~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:.. BanTu-MemBsnTu AmALan MuLia ..: